Terug naar de FAQ

Hoe stuur ik WhatsApp berichten met Plan-IT Werkplaats?

Plan-IT Werkplaats heeft de mogelijkheid om berichten naar klanten te sturen via WhatsApp.

Vanaf versie 7.191.3604 is er een koppeling met SaySimple. Hiermee kan direct vanaf een werkorder een chatgesprek gestart worden. Voor oudere versies van Plan-IT Werkplaats kan via ADIMIT een bericht gestuurd worden.

SaySimple

  1. Klik in Plan-IT werkplaats op Systeem, en selecteer de optie Systeem instellingen.

  2. Klik bovenaan op het tabblad Koppelingen, en klik vervolgens op het tabblad Saysimple.

  3. Vink de optie Saysimple conversatie starten aanzetten aan, en vul bij URL en Channel de gegevens in die je van Saysimple hebt ontvangen.

  4. Klik ten slotte rechts beneden op de knop Opslaan om de wijzigingen toe te passen.

Als er nu met de rechtermuisknop op een werkorder wordt geklikt, is de keuze Whatsapp gesprek starten zichtbaar.

ADIMIT


Hierbij gaat het om afspraakherinneringen, en berichten wanneer de auto klaar is.

Om dit goed te laten werken moeten de berichten in Plan-IT Werkplaats in de SMS module op de volgende manier worden ingesteld:

Soort Tekst
Auto Klaar "templatename": "planit_auto_klaar","customername": "[KLANT]","registration": "[KENTEKEN]","serviceadvisor": "[RECEPTION]","closingtime":"[CLOSINGTIME]"
Herinnering tijd gebonden "templatename": "planit_herinnering_tijd","customername": "[KLANT]","registration": "[KENTEKEN]","serviceadvisor": "[RECEPTION]","date":"[DATUM]","time":"[TIME]","closingtime":"[CLOSINGTIME]"
Herinnering "templatename": "planit_herinnering","customername": "[KLANT]","registration": "[KENTEKEN]","serviceadvisor": "[RECEPTION]","closingtime":"[CLOSINGTIME]"
Herinnering auto halen "templatename": "planit_herinnering_halen","customername": "[KLANT]","registration": "[KENTEKEN]","serviceadvisor": "[RECEPTION]","date":"[DATUM]","time":"[TIME]","closingtime":"[CLOSINGTIME]"
Herinnering auto brengen "templatename": "planit_herinnering_brengen","customername": "[KLANT]","registration": "[KENTEKEN]","serviceadvisor": "[RECEPTION]","date":"[DATUM]","time":"[TIME]","closingtime":"[CLOSINGTIME]"
Herinnering auto wachter "templatename": "planit_herinnering_wachter","customername": "[KLANT]","registration": "[KENTEKEN]","serviceadvisor": "[RECEPTION]","date":"[DATUM]","time":"[TIME]","closingtime":"[CLOSINGTIME]"
Losse SMS tekst "templatename": "planit_losse_sms","customername": "[KLANT]","registration": "[KENTEKEN]","serviceadvisor": "[RECEPTION]","text":"Neem even contact op"
Terug naar de FAQ