Kalender 2019

08-11-2018

Het nieuwe jaar komt langzaam weer dichterbij. Nog een aantal weken en dan is het weer 2019.

Om zonder problemen in Plan-IT door te kunnen plannen is het verstandig om de kalender voor het nieuwe jaar alvast te vullen.

Volg hiervoor de stappen op deze pagina.

Plan-IT | Nieuws

1 miljoen Plan-IT Online werkplaats afspraken

22-10-2018

Een ware mijlpaal! Op vrijdag 5 oktober, exact om 10:17 uur, is de 1.000.000ste werkplaats afspraak via Plan-IT Online gemaakt.

Volvo dealers Serva in Amersfoort had de eer en dat verdient natuurlijk een taart - vinden wij.

Plan-IT | Nieuws

Automechanika Frankfurt 2018

11-09-2018

Ook dit jaar staan we weer op de Automechanika beurs in Frankfurt, Duitsland van 11 t/m 15 september 2018.

Automechanika Frankfurt is ’s werelds meest toonaangevende vakbeurs voor de automotive industrie.
Dit jaar is de 25e editie, en er zullen zo'n 4.800 exposanten hun nieuwste producten en laatste ontwikkelingen onthullen.
Er worden zo'n 133.000 bezoekers verwacht uit 170 landen.


Wij zullen er onze pakketten Plan-IT Werkplaats, Plan-IT Online, Plan-IT Welkom en Plan-IT Proefrit onder de aandacht brengen.
Zie hiernaast een foto van onze stand, die we delen met UnameIT (Cartel & LEF).
Kom gerust langs als u toevallig in de buurt bent, u kunt ons vinden in hal 9.1, stand F12.

Plan-IT | Nieuws

Nieuwe website

29-08-2018

Welkom op onze geheel vernieuwde website! We zijn er erg trots op en heel blij mee.

We horen graag wat u er van vindt.

Plan-IT | Nieuws

Digitaal plannen, waar wacht u nog op?

03-08-2018

We onderkennen allemaal het belang van efficiënte planning, maar wij wilden jullie dit artikel niet onthouden! Lees het volledige artikel op Automotive-Werkplaats.nl
https://automotive-werkplaats.nl/nieuws/laatste-nieuws/partnercontent/19662-digitaal-plannen-waar-wacht-u-nog-op

Digitaal plannen, waar wacht u nog op?

Het belang van een efficiënte planning in de werkplaats onderkennen we allemaal. Verloren kwartiertjes, monteurs die niets staan te doen of werkzaamheden die niet af komen door dubbele boekingen, dat zijn zaken waar niemand blij mee is. Digitaal plannen biedt hier dé uitkomst.


Verhoog uw werkplaatsefficiency

Het digitale planbord van Plan-IT zorgt er voor dat het inplannen en beheren van afspraken in de werkplaats kinderspel wordt. U behoudt te allen tijde een compleet overzicht van de werkzaamheden die gedaan moeten worden, door een handig systeem dat met kleuren werkt. In één oogopslag ziet u welke werkzaamheden gepland staan, bij welke monteur, hoe lang er voor staat, of er een vaste begin- en/of eindtijd is afgesproken en of het een wachtende klant betreft. Verandert er gedurende de dag iets in de planning, is dit overzicht van essentieel belang in het opvangen van onvoorziene werkzaamheden. De efficiëntie in uw werkplaats verhoogt en daarmee ook uw rendement! Maar digitaal plannen met Plan-IT biedt meer voordelen, die uw gehele aftersales naar een nieuw niveau tillen.


Verhoog uw klanttevredenheid

Door de flexibiliteit die Plan-IT biedt, kunt u uw klanten ook meer mogelijkheden bieden bij het plannen van een afspraak. Heeft u klanten die op hun auto wachten tot de werkzaamheden zijn afgerond? U geeft het gemakkelijk aan in de planning waardoor voorrang geboden kan worden. Wil de klant een specifieke tijd afspreken dat de werkzaamheden klaar zijn? Geen probleem. Belt er onverwacht een klant met een spoedreparatie? U ziet direct waar er ruimte is in de planning of kunt eenvoudig werkzaamheden verschuiven indien nodig. Uw servicelevel verhoogt en daarmee ook de klanttevredenheid. Dit leidt weer tot een hogere klantenbinding, een ontzettend belangrijk onderdeel van de aftersales.

Verhoog uw klantenbinding

Positieve ervaringen zorgen er voor dat klanten in uw werkplaats terug blijven komen. Niet alleen het goed afhandelen van de werkzaamheden zorgt daar voor, ook uitstekende communicatie draagt daar aan bij. Met Plan-IT kunt u geautomatiseerd uw klant via e-mail en SMS op de hoogte houden van de werkzaamheden. Biedt uw klanten extra vrijheid met Plan-IT Online, waarbij ze zelf via de online planner een afspraak inplannen in uw werkplaats. Benader uw klanten proactief voor herhaalafspraken (denk aan bandenwissel of APK) en laat ze zelf direct een afspraak inplannen voor wanneer het hen uitkomt.

Hogere efficiëntie, hogere flexibiliteit, hoger servicelevel en een hogere klanttevredenheid. Wat ons betreft een samenvatting van uw werkplaats die klaar is voor de toekomst.

Plan-IT | Nieuws

Nieuwe release Plan-IT Werkplaats beschikbaar

25-05-2018

Vanaf 25 mei 2018 is de nieuwe versie van Plan-IT Werkplaats en Plan-IT Werkplaats Compact beschikbaar.
De Update Procedure kunt u hier vinden.
Als u vragen heeft over de nieuwe release neem dan contact op met onze helpdesk via: info@plan-it.nl of via 0478-531444

Versie 5.171.9020

Wijzigingen / Toevoegingen

  • Extra bewerkingen kunnen nu in de werkorder bewerkt worden.
  • Service Adviseur overzicht kun je nu ook afdrukken.
  • Optie in systeeminstellingen waar je bij het aanzetten van het wachter-vinkje al de check kunt laten doen op het max aantal wachters op hetzelfde tijdstip. Dan krijg je al vroegtijdig de melding.
  • Overzicht kunnen filteren op status van de werkorder (deze filter kan niet worden afgedrukt).
  • Het is mogelijk gemaakt om de status van de werkorder ook in het prikbord aan te kunnen passen.
  • Het is mogelijk gemaakt om een opmerking toe te kunnen voegen / aan te kunnen passen in de werkorder als deze in het prikbord staat.
  • Als je de optie Selecteer kiest bij een werkorder worden nu ook alle kopie werkorders dik gedrukt weergegeven. Zo kan je zien welke werkorders allemaal bij elkaar horen.
  • De Reden op het Vrije dagen scherm wordt niet meer leeggemaakt. Zo kun je sneller een reeks aan dezelfde vrije dagen aanmaken.
  • Gebruiker+ mag (als dit is aangezet) ook de hele dag ' locken' in de planning.
  • Alle Dropoff van een dag kunnen afdrukken vanuit de dag-overzichten.
  • APK en Bandenwissel vinkjes opgenomen in de Afspraakbevestiging Sjabloon.
  • Mogelijkheid om via de Cleanup klanten ouder dan een ingegeven datum onherkenbaar te maken. (AVG)

Fix

  • Als de haaltijd bij de tijdafspraak wordt leeggemaakt wordt deze bij het opnieuw openen van de werkorder niet meer gevuld. Deze blijft leeg.
  • Als bij het verplaatsen van een werkorder met vervangend vervoer de auto niet beschikbaar is, krijg je nu wel de juiste eindtijd in de werkorder te staan nadat er een nieuwe vervangend vervoer gekozen is.
  • OEC en Incadea koppeling: Bij verplaatsen van een werkorder zonder vervangend vervoer vanuit het prikbord naar de planning krijgt nu weer een popup om het vervangend vervoer te kiezen.
  • Het overzicht zorgt dat bij zeer veel werkorders als er een filter wordt gezet dat deze dan beter leesbaar worden.
  • De agenda item die meegestuurd kan worden met de afspraakbevestiging wordt op een iets andere manier aangemaakt.
  • Het is nu mogelijk bij de monteur een groep te verwijderen die online al verwijderd is waardoor er FOUT staat. (koppeling Plan-IT Online op Tijd)
  • Het is niet meer mogelijk reserveringen handmatig over een andere reservering te zetten.
  • Als de starttijd van de werkplaats niet is gevuld wordt standaard 8 uur als begintijd gebruikt in de afspraakbevestiging sjabloon. (zodat de klant niet 0 uur doorkrijgt in de afspraakbevestiging)
  • Afdrukken vrije dagen geeft ook de eerste dag uit de selectie weer.
  • Het is nu mogelijk om een enkele gebruiker vanuit de beheer module rechten te geven om een werkorder groter of kleiner te maken (via rechten) Dit kan de blokkade die ingesteld staat bij de systeeminstellingen op groter of kleiner maken van de werkorder voor deze gebruiker opheffen.
  • Afdrukken overzicht laat nu ook werkorder zien die de vorige dag al begonnen zijn. (dus over de dag heenlopen)
  • De kalender geeft nu bij de Franse versie de juiste Franse vertalingen.

DMS

  • Voor het DMS Optima21 en Drakar+ (CDK) is een integratie met de tijdregistratie gemaakt zodat het dagplanbord automatisch door de klokkingen gevuld wordt.
  • Optima21 koppeling leest nu ook het zakelijke nummer uit. Eerst Mobiel, dan Zakelijk dan Privé telefoonnummer.
  • iDas: Nieuwe koppeling met iDas via Webservices.
  • Bij Autoline_Werkorder ODBC koppeling 7 of 8 wordt nu ook het zakelijke email overgehaald als het privé email niet gevuld is.
  • iDas: Mogelijkheid om de klantnaam volgorde aan te passen. (voorletters, tussenvoegsel, achternaam of achternaam, tussenvoegsel, voorletters)
  • Wincar terugkoppeling: Als de SMS module aanstaat wordt niet meer de optie teruggegeven aan Wincar. Deze is dan overbodig omdat de klant al een SMS krijgt als de auto klaar is.

SMS

  • SMS herinnering wordt verwijderd als de werkorder op een later moment op interne opdracht wordt gezet.

Vervangend Vervoer

  • Mogelijkheid ingebouwd om per vestiging aan te geven van welke vervangend vervoer database je gebruik wilt maken (mag dus ook het vervangend vervoer van een andere vestiging zijn) Op deze manier kun je meerdere vestiging met dezelfde vervangend vervoer vloot laten werken.
  • Mogelijkheid om op vervangend vervoer overeenkomst 5 de vertrek en terugkomst handtekening van de klant te laten invullen op het document.

Bandenmanager / Magazijn

  • Op de A4 bandenstickers wordt nu ook de tweede opmerking en de druksensor afgedrukt.
  • Mogelijkheid toegevoegd om bij de magazijnen aan te geven voor welke vestiging deze geldt. Dit maakt het wat overzichtelijker als je verschillende magazijnen voor de banden hebt.
  • Systeeminstelling om bij een bandenwissel de bandenwissel opmerking leeg te maken nadat een bandenwissel heeft plaatsgevonden.
  • Export bandenlijst exporteert nu ook het VIN.
  • Zelf een Export formaat van de banden kunnen instellen.
  • Op de afdruk Bandenpas magazijn is ook een nieuwe blokje gemaakt waar je alvast de profielen van de gewisselde banden kunt invullen zodat deze door de receptie verwerkt kan worden in het systeem.
  • Aantal vrije tekst tekens in de Bandenpas verhoogd naar 1024 tekens.
  • Mogelijk gemaakt opmerking 2 op de bandenpas af te drukken.
Plan-IT | Nieuws

Nieuwe release Plan-IT Werkplaats beschikbaar

24-01-2018

Vanaf 24 januari 2018 is de nieuwe versie van Plan-IT Werkplaats en Plan-IT Werkplaats Compact beschikbaar.
De Update Procedure kunt u hier vinden.
Als u vragen heeft over de nieuwe release neem dan contact op met onze helpdesk via: info@plan-it.nl of via 0478-531444

Versie 5.171.8740

Wijzigingen / Toevoegingen

  • Het is mogelijk gemaakt om het planbord te maximaliseren
  • Werkordernummer wordt direct zichtbaar bij vervangend vervoer als er een werkorder is gekoppeld aan het vervangend vervoer.
  • Werkorder kan langer of korter worden gemaakt als deze in het prikbord staat.
  • Op het bezettingsoverzicht wordt nu ook het aantal geplande uren zichtbaar.
  • Volledige blokkade op groter en kleiner slepen van een werkorder. (vanuit Gebruiker+ deze blokkade kunnen uitzetten+ Admin & Master)
  • Exceptielijst kunnen importeren voor e-mails. Als het e-mail voorkomt in de lijst zal deze geen afspraakbevestiging krijgen. (ook wordt het e-mail adres uit de crm api gehaald zodat deze klant niet benaderd wordt.
  • Dagplanning. (deze kan alleen aangezet worden als de statussen niet uit het DMS doorgegeven worden) Plan-IT moet de bron worden voor de statussen
  • Als de optie in de systeeminstellingen Blokkade op plannen overcapaciteit aanstaat kunnen ADMIN en MASTER accounts toch plannen. Alleen gebruikers mogen dit niet.
  • De Gebruiker+ heeft de mogelijkheid met een systeeminstelling bij zijn rechtenprofiel de optie aan te zetten om toch in overcapaciteit te kunnen plannen. Ook als de optie Blokkade op overcapaciteit aanstaat in de systeeminstellingen. Zo kun je alleen voor de gebruikers de blokkade aanzetten (Gebruiker+ mag dit dan toch)
  • Het overzicht heeft een nieuw vinkje waarmee alleen de actieve werkorders zichtbaar worden (Alles onder de status 'Monteur klaar') Dit wordt ook meegenomen met de afdruk.

SMS

  • Mogelijkheid om bij de SMS herinnering een vraag te krijgen of deze moet worden klaargezet. Deze optie kan worden aangezet in de systeeminstellingen. In de logging komt te staan als een gebruiker op nee heeft gedrukt als deze vraag komt.
  • Toevoeging gedaan in de SMS module waar je kunt instellen dat je twee waardes kunt ingeven waar het telefoonnummer mee moet beginnen. Bv. 06 of +316 Door deze toevoeging kun je zorgen dat een SMS alleen naar een mobiel nummer gaat. Zo krijgen de vaste telefoonnummers geen gesproken SMS bericht meer binnen.
  • Nieuwe afspraakherinnering optie. (bericht voor klant terugbrengen toegevoegd) Hier worden de tags [DATUM] en [TIJD] gevuld met de terugbreng datum en tijd die met de klant is afgesproken uit de werkorder.
  • Nieuwe TAG [RECEPTIE]. Deze tag wordt vervangen door de naam van de receptionist uit de werkorder.

Magazijn

  • VIN bij bandenwissel afdruk overzicht iets groter gemaakt zodat de hele VIN zichtbaar wordt
  • Selectie voor afdrukken DOT nummers kan nu een van – T/m DOT worden ingegeven.
  • Opslaglocatie kan als verplicht veld worden ingesteld
  • Bij afdrukken labels wordt ook de controle gedaan of alles goed gevuld is (net als bij opslaan van de bandenwissel
  • Mogelijkheid om banden merk en type uit selectielijst te kunnen kiezen. (en een import te doen van een bandenmerk en type lijst)
  • Opmerkingsregel voor einde opslag wordt nu ook afgedrukt op de bandenpas

DMS

  • Autoline: Autoline_Werkorders.exe heeft een nieuwe parameter 8. Deze parameter zorgt ervoor dat je ook werkorders kunt overhalen zonder eerst de klantdatum en tijd te hoeven invullen. Je kunt dan dus een werkorder aanmaken in Autoline. Overhalen naar Plan-IT, en dan vult Plan-IT met de terugkoppeling de datum en tijd in Autoline.
  • Als de directory waar het DMS zijn bestanden neerzet niet beschikbaar is komt nu ook het pad in beeld waar deze zou moeten staan. Hiermee kan makkelijker door systeembeheer het juiste pad toegevoegd worden.
  • Autoline: Terugkoppeling naar Autoline (PON) kan ook de haal en brengtijden teruggeven. (systeeminstelling)
  • Optima21 en Drakar+: Aanpassing bij import kalenders. Kalender wordt ook verwijderd als doorgegeven wordt dat deze leeg is.
  • In de Wincar koppeling wordt ook de check op APK gedaan zodat het vinkje automatisch aangezet wordt in de werkorder

Fix

  • Bezetting op Datum geeft minuten ipv kwartieren door zodat de pre-registratie in minuten eraf gehaald kan worden.
  • Bij initialiseren bezetting online wordt voor het oversturen nu altijd beide kalenders eerst leeggegooid om vervolgens opnieuw gevuld te worden.
  • Incadea koppeling geeft weer de juiste duur van een werkorder terug (Engine koppeling)
  • Extra controle bij opslaan vervangend vervoer dat de eindtijd niet gelijk mag zijn aan de begintijd (bij dezelfde datum)
  • SMS herinnering houdt rekening met de Tijdsafspraak datum bij versturen herinnering.
  • Autoline_JaarkalenderRun.exe houdt nu rekening met schrikkeljaar.
  • Melding van max aantal wachters op hetzelfde tijdstip kijkt nu alleen naar de wachttijd en niet waar de werkorder in de planning staat.
  • Losse SMS versturen met de tag [TIJD] geeft bij een tijdsafspraak de tijd weer als volgt: 12:45 ipv 12:45:00

Logging

  • In de logging wordt ook zichtbaar dat het een kopie werkorder is.
  • Bij aanmaken werkorder wordt ook de einddatum, eindtijd en monteur in de logging opgenomen.
  • Bij verplaatsen van een werkorder wordt ook de einddatum, eindtijd en monteur in de logging opgenomen.

Afspraakbevestiging

  • Als prijsafspraak 0 is, wordt de regel niet meer afgedrukt op de afspraakbevestiging (HML Sjabloon)
  • Afspraakbevestiging HTML Sjabloon kan nu ook de tag [job] worden toegevoegd. Deze [job] tag wordt vervangen door de hoofdbewerking in de werkorder.
  • Afspraakbevestiging HTML Sjabloon heeft nu ook de tag {waits} Alles achter deze tekst wordt weergegeven als de klant een wachter is.
  • Afspraakbevestiging HTML Sjabloon [added_text] vertaalt automatisch het € teken voor het html euro teken €
  • De eerste 100 tekens van de [added_text] afspraakbevestiging sjabloon worden gelogd. Hierdoor kun je zien wat naar de klant gestuurd wordt als extra tekst.
  • [establishment] als tag opgenomen in de afspraakbevestiging sjabloon. Deze wordt vervangen door de naam van het bedrijf wat staat in de systeeminstellingen bij de mail.
  • Er zijn extra tags toegevoegd bij de afspraakbevestiging sjabloon. U kunt nu nog beter de mail samenstellen die naar de klant gaat. Bekijk onze FAQ op de website voor meer informatie.
  • Extra logica ingebouwd met de CaRe-Mail koppeling zodat als een vreemde combinatie van Tijdsafspraak en halen en brengen voorkomt dat we dan alleen tijdsafspraak doorgeven.
  • Mogelijkheid om voor het verzenden van de afspraakbevestiging eerst de afspraakbevestiging in Microsoft Outlook te zien. (dit werkt alleen met Microsoft Outlook)

Rittenlijst

  • Rittenlijst kan nu max 99 routes per dag aan. (dit was 9)
  • Rittenlijst slaat de wijzigingen nu ook op als je op sluiten drukt en je hebt de regel nog niet bevestigd. (door naar een andere regel te gaan)
  • Op de rittenlijst is zichtbaar gemaakt wat er gehaald of gebracht moet worden (klant of auto)
Plan-IT | Nieuws

De Oliebollenspecial is uit!

03-01-2018

November vorig jaar mochten wij aanwezig zijn bij The Gallery in Brummen voor het interview voor de jaarlijkse Oliebollenspecial van Automobiel Management.

Deze editie is inmiddels uitgegroeid tot dé eindejarsspreekbuis van automotive Nederland. Een perfect platform om Plan-IT wederom onder de aandacht te brengen!

Heeft u de printversie gemist? Geen nood! Lees hier ons interview terug.

Wij zijn er in ieder geval trots op!

Plan-IT | Nieuws

Speciaal voor u: Autosociaal Promo-Pakket XL!

29-11-2017

Kom in verbinding met uw klant door de app- en weboplossingen van Autosociaal! Alle oplossingen worden vormgegeven in uw eigen huisstijl, terwijl u profiteert van een geavanceerd systeem.

Genereer daarnaast direct meer gebruikers met het Autosociaal Promo-Pakket XL! Speciaal als Plan-IT klant profiteert u van de voordelen van dit pakket niet voor € 500,-, maar voor slechts € 250,-! Wat ontvangt u hier allemaal voor?

SMS Tool: Meer app-gebruikers creëren? Autosociaal stuurt een interactieve SMS naar uw klanten waarin ze met één click op de knop uw app kunnen downloaden!

E-mailcampagne: Zorg voor meer app-gebruikers met de professionele e-mailtool van Autosociaal. Laat via deze weg merken dat u met uw app een stap extra zet voor uw klant. Succes gegarandeerd!

Banner: Plaats een fraaie banner bij uw receptie of showroom. Met deze eyecatcher brengt u uw app maximaal onder de aandacht!

Kunt u niet wachten om hier mee aan de slag te gaan? Neem dan contact op met Autosociaal via verkoop@autosociaal.nl of 088-9090888.

Plan-IT | Nieuws

Koppeling Plan-IT en LEF nu live

03-11-2017

Goed nieuws voor LEF-gebruikers! De koppeling tussen Plan-IT en leadmanagementsysteem LEF staat nu live.

Alle afspraken die u in Plan-IT maakt, worden nu automatisch doorgezet naar LEF. Er komt geen e-mail meer aan te pas, de afspraken komen direct in LEF terecht, waardoor er geen enkele afspraak meer aan uw aandacht kan ontsnappen.

Alle leads kunnen vanuit Plan-IT nu centraal of direct op de juiste vestiging worden afgehandeld. U bepaalt wat voor u het beste werkt met de gewenste instellingen in LEF. De afhandeling en verdere planning van de afspraken kunt u natuurlijk nog steeds naar eigen invulling afhandelen.

Mocht u gebruik willen maken van deze koppeling, neem dan contact op met de Helpdesk van UnameIT via helpdesk@uname-it.nl

Plan-IT | Nieuws
⬅ Vorige 1 van de 2 pagina's Volgende ➡