Meer weten?
Vul het contactformulier in en we nemen contact met je op!
Het kan voorkomen dat door een server crash of een netwerkprobleem de database van Plan-IT beschadigd raakt. Het reindex programma dat meegeleverd wordt met Plan-IT kan deze beschadigingen in de meeste gevallen repareren.
Voordat u het reindex programma kunt starten moeten alle gebruikers op alle vestigingen Plan-IT afsluiten. Ook moet u alle koppelingen met Plan-IT en de achtergrondtaken stoppen, zoals de Autoline ODBC koppeling, Incadea Statussen, Exports en Import taken, enz. Het Reindex programma heeft namelijk exclusieve rechten nodig op de database van Plan-IT.
Volg onderstaande stappen om het programma te starten:
Als u onderstaande melding te zien krijgt zijn er toch nog gebruikers die Plan-IT hebben openstaan of zijn er processen die de bestanden van Plan-IT bezet houden:
Wanneer het programma wel alle rechten krijgt die het nodig heeft, krijgt u een venster te zien met alle actieve vestigingen:
Als u problemen heeft in een bepaalde vestiging selecteert u die vestiging door erop te klikken. De vestiging wordt dan blauw. Klik vervolgens op de knop Reindex. Alle databases van deze vestiging worden nu doorlopen en gecontroleerd. Met de knop Reindex all worden alle vestigingen gecontroleerd op fouten. Dit kan enige tijd duren!
Het reindex programma zal zelfstandig fouten in de database opsporen en repareren. In de meeste gevallen zal dit ook lukken. Als alles goed gegaan is krijgt u een melding te zien dat het reindexeren succesvol is voltooid.
Klik op de knop OK om het venster te sluiten. U kunt nu Plan-IT weer opstarten.
Als het programma de fout niet kan oplossen krijgt u een melding te zien dat er bad records zijn gevonden. Neem in dat geval contact met ons op. Wij zullen dan de reparatie van de database voor u uitvoeren. Wij zijn telefonisch bereikbaar via het nummer 085 - 236 2500.