Terug naar de FAQ

Hoe kan een vervangend vervoer overeenkomst digitaal ondertekend worden? (Signotec)

Om papierloos te kunnen werken is het in Plan-IT Werkplaats mogelijk om de overeenkomst van het vervangend vervoer digitaal te ondertekenen en te versturen via de e-mail.

Basisvereisten

  • Een Signotec handtekeningen pad
  • Om de handtekeningen op te kunnen slaan, moet Plan-IT Werkplaats met de SQL-database werken
  • Plan-IT Werkplaats moet e-mail berichten kunnen versturen

Digitaal ondertekenen

Ga in Plan-IT Werkplaats naar Systeem → Systeem instellingen → Vervangend Vervoer → Vinkjes

Vink de optie Signotec handtekening pad aan.
(Als deze optie niet zichtbaar is dan maakt Plan-IT Werkplaats geen gebruik van de SQL database.)

Vul bij Disclaimer de tekst in die de klant te zien krijgt op de handtekening pad voordat er een handtekening zet wordt.
Wanneer dit veld wordt leeggelaten is de tekst "U gaat akkoord met de voorwaarden op onze overeenkomst." zichtbaar.

Mailen

Om de overeenkomst te kunnen mailen moet deze opgeslagen kunnen worden als PDF-bestand.
Selecteer bij Export overeenkomst in PDF of de overeenkomst alleen geëxporteerd moet worden (Alleen Export)
of dat deze ook afgedrukt moet worden (Export en Afdrukken).

Geef vervolgens bij Export Pad een map op waar de PDF-bestanden opgeslagen moeten worden.

Vink de optie PDF overeenkomst mailen naar klant aan en vul bij Uitgifte/ Teruggave html de locatie van het e-mail sjabloon in.
De volgende tags zijn beschikbaar in de e-mail naar de klanten:

Tag Omschrijving
[name] De naam van de klant
[startdate] De begindatum van het vervangend vervoer
[enddate] De einddatum van het vervangende vervoer
[starttime] De begintijd van het vervangend vervoer
[endtime] De eindtijd van het vervangend vervoer
[establishment] De naam van de werkplaats
[establishment_address] Het adres van de werkplaats
[establishment_postalcode] De postcode van de werkplaats
[establishment_city] De vestigingsplaats van de werkplaats
[establishment_phone] Het telefoonnummer van de werkplaats
[reception_name] De naam van de receptiemedewerker op de werkorder
[reception_function] De functie van de receptiemedewerker
[reception_telephone] Het telefoonnummer van de receptie
[reception_email] Het e-mailadres van de receptie
  

In praktijk

Maak een werkorder aan met vervangend vervoer. Zorg dat het e-mailadres van de klant is ingevuld.
Wanneer de klant het vervoer op komt halen, ga naar het Vervangend Vervoer.
Klik met de rechtermuisknop op de reservering van het vervoer en selecteer Vervoer rijdt.
Vul de kilometerstand en tankinhoud in.

Klik nogmaals met de rechtermuisknop op de reservering en kies Reservering.
Controleer de gegevens en kies Handtekening

In het nieuwe venster kan de klant een handtekening zetten.
Bij Devices staan alle apparaten die Plan-IT Werkplaats kan gebruiken om een handtekening te laten zetten.
Neem contact op met uw systeembeheerder als het goede apparaat niet voorkomt in de lijst.

Selecteer Start handtekening

De Signotec laat de voorwaarden zien die ingesteld staan De klant accepteert de voorwaarden

De klant zet zijn handtekening en accepteert deze. De mail wordt verzonden

Selecteer Sluit handtekening

Sluit het scherm af met Sluiten

Terug naar de FAQ