Terug naar de FAQ

Hoe is de Signotec Handtekeningpad in Plan-IT Werkplaats via Remote app te gebruiken

Volg onderstaande stappen om een Signotec handtekeningpad, die is aangesloten op een werkstation, ook te kunnen gebruiken in Plan-IT Werkplaats die gestart wordt via Remote app.

 

 

Installeer eerst op de Remote App server het volgende Signotec stuurprogramma: https://downloads.signotec.com/Drivers/signotec_WinUSB_2.2.0_64Bit.exe 

 

Start daarna op het werkstation de Group policy editor via gpedit.msc

Ga naar Computerconfiguratie > Beheersjablonen > Windows-onderdelen > Extern bureaublad-services > Client voor verbinding met extern bureaublad > RemoteFX USB-apparaat omleiden

Hier staat de instelling RDP-omleiding van andere ondersteunde RemoteFX USB-apparaten vanaf deze computer toestaan




Dubbelklik hierop om deze te bewerken, en zet de instelling op Ingeschakeld

Klik op de knop OK om deze instelling op te slaan.




Open vervolgens het programma Verbinding met extern bureaublad

Klik onderaan op Opties weergeven




Ga naar het tabblad Lokale bronnen

Klik onderaan bij Lokale apparaten en bronnen op de knop Meer…




Er verschijnt een pop-up venster, zet een vinkje bij de Signotec LCD Signature Pad Sigma om deze te kunnen gebruiken tijdens externe RDP sessies.

Klik daarna op de knop OK om dit op te slaan.




Wanneer je de rdp snelkoppeling opent in Notepad, wordt er iets als het volgende toegevoegd aan de Remote Desktop verbinding:




Kopieer dit uit je snelkoppeling en voeg dit toe aan de Remote App eigenschappen van de Plan-IT snelkoppeling, zodat ook de remote App verbinding de lokale Signotec signature pad kan gebruiken.

Hiermee is de Signotec pad ook zichtbaar in Plan-IT Werkplaats via Remote App en kan deze worden geselecteerd in de Vervangend Vervoer instellingen.

 

 

Terug naar de FAQ