Terug naar de FAQ

Hoe kan ik zorgen dat klanten geen e-mail krijgen?

Het is mogelijk om in Plan-IT een exceptielijst bij te houden met e-Mail berichten van klanten die aangegeven hebben niet via e-mail benaderd te willen worden.

Plan-IT kijkt bij het versturen van elk e-mail bericht (afspraakbevestiging) naar deze exceptielijst. Als het e-mail adres voorkomt in de exceptielijst dan wordt er geen e-mail verstuurd. In de logging van de werkorder kunt u ook teruggezien dat er een e-mail niet is verzonden omdat deze op de exceptielijst stond.

Hiermee voorkom je dat klanten e-mail berichten krijgen terwijl ze hebben aangegeven dat ze dit niet willen.




Exceptielijst importeren in Plan-IT

In de Plan-ITPrograms map staat het programma Maintenance.exe:




Als u deze opstart selecteert u de optie Import Exceptionlist E-Mail for appointment confirmation:




Hiermee gaat Plan-IT op zoek naar het bestand Email.csv in de Plan-ITImport map (als de Import map nog niet bestaat maakt u deze aan).

In het bestand Email.csv zet u de e-mail adressen onder elkaar, elk nieuwe e-mail op de volgende regel:




Daarnaast is het ook mogelijk om dit programma automatisch te laten uitvoeren via Windows taakplanner zodat deze bijvoorbeeld elke week de nieuw toegevoegde e-mail adressen importeert. U geeft dan de parameter 4 mee aan de Maintenance.exe.

Mocht u ondersteuning nodig hebben dan kunt u daarvoor altijd contact met ons opnemen.

Terug naar de FAQ