Terug naar de FAQ

Hoe kan ik de Autoline werkordernummers automatisch hergebruiken?

Autoline heeft een beperkt aantal werkordernummers dat wordt toegekend. Wanneer die allemaal zijn gebruikt, begint Autoline weer vooraan met de nummers. Dit geeft problemen in Plan-IT Werkplaats, omdat daarin werkordernummers uniek moeten zijn. Als een werkordernummer waarmee Autoline opnieuw is begonnen, al ooit eerder in Plan-IT Werkplaats is geïmporteerd, kan deze niet opnieuw worden geïmporteerd. Er moet dan eerst een cleanup worden gedaan in Plan-IT Werkplaats om de oude Autoline werkorders te verwijderen.

Er is nu een mogelijkheid toegevoegd in Plan-IT Werkplaats die kan worden aangezet, om Autoline werkorders automatisch te hergebruiken, zodat een cleanup niet meer nodig is. Wanneer Autoline een werkordernummer doorstuurt, kijkt Plan-IT of deze werkorder al bestaat. Wanneer deze ouder is dan 90 dagen, gaat Plan-IT Werkplaats er vanuit dat het om een oude werkorder gaat en dat Autoline opnieuw begonnen is met hun nummering. De oude werkorder wordt dan automatisch verwijderd op het moment dat er een nieuwe werkorder met hetzelfde nummer wordt geïmporteerd.



Optie aanzetten

Volg onderstaande stappen om hiervan gebruik te kunnen maken:

  1. Open de Plan-IT Werkplaats map in Windows Verkenner.

  2. Ga naar de Programs map en open het bestand AutolineConnectie.ini in een tekstverwerker.

  3. Wijzig de tag Hergebruik naar Hergebruik=on (in kleine letters), of voeg deze toe als hij nog niet bestaat. Sla het bestand daarna op.

  4. Klik vervolgens in Plan-IT Werkplaats bovenaan in de menubalk op de optie Systeem, en selecteer de optie Systeeminstellingen.

  5. Ga naar het tabblad Koppelingen.

  6. Zet de optie Werkorders die al in Plan-IT staan onderdrukken bij de importlijst uit.

Wanneer er nu in Autoline een werkorder wordt aangemaakt met een nummer dat ooit al eerder eens in Plan-IT is geïmporteerd, kan deze toch opnieuw worden geïmporteerd zonder dat er een Cleanup gedaan hoeft te worden.



Terug naar de FAQ