DE AANGEWEZEN PARTNER
VOOR VAN MOSSEL


Van Mossel

Plan-IT | Referentie

“Van Mossel werkt al bijna 15 jaar naar tevredenheid met Plan-IT." Daarmee zijn zij een van de oudste relaties van Plan-IT en gebruikers van Plan-IT Werkplaats en Plan-IT Online. "Aangezien JDS koppelingen heeft met alle DMS-systemen en óók buiten Nederland zijn producten en diensten aanbiedt, is JDS voor Van Mossel de aangewezen partner.”

PLAN-IT WEET WAT
ECHTE SERVICE IS

Ellen Ojevaar
Autobedrijf Van den Udenhout

Plan-IT | Referentie

"Wij maken nu een aantal jaar intensief gebruik van het Plan-IT plansysteem op onze vestigingen. De software is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk en wij werken dan ook met volle tevredenheid met deze software. Als beheerder van Plan-IT werk ik op regelmatige basis samen met de Supportdesk en ik ben zeer te spreken over de wijze waarop ik altijd wordt geholpen.

De jongens zijn altijd vriendelijk, geen vraag is te gek en er wordt altijd meegedacht en afspraken worden nageleefd. Een echte verademing!"

DE SUPPORT VAN PLAN-IT WORDT DOOR ONS
HOOG AANGESCHREVEN

Ruben Nienhuis
Century Autogroep

Plan-IT | Referentie

"Plan-IT maakt het mogelijk voor het KCC om vanuit één centraal punt afspraken in te plannen voor alle merken en vestigingen van Century. Plan-IT faciliteert Century bij een goede samenwerking tussen serviceadviseurs, werkplaatschefs en het KCC. Naast dat wij erg blij zijn met de functionaliteiten die Plan-IT biedt, wordt de support van Plan-IT door ons ook hoog aangeschreven.

Er is geen sprake van een ticketsysteem, de FAQ is duidelijk omschreven en telefonisch staat er altijd een enthousiaste medewerker voor je klaar. Mocht het zo zijn dat de helpdesk je niet direct kan helpen, vindt er altijd een snelle terugkoppeling plaats. Een zeer fijne samenwerking!"

DE SERVICE VAN PLAN-IT IS ERG FIJN
EN OOK SNEL

Herman Appel
Mazda de Voorstad

Plan-IT | Referentie

"Het gebruik van Plan-IT is voor ons een groot pluspunt, het is ontzettend handig. Makkelijk in gebruik en Plan-IT heeft veel mogelijkheden. Vooral de vervangend vervoer module is ideaal, je hebt nooit meer last van dubbel ingeplande auto’s en je kunt ook proefritten in de planning opnemen. Ten opzichte van het planbord aan de muur is Plan-IT een stuk overzichtelijker: van elke werkplek is te zien wat er wanneer in de planning staat en je kan makkelijk zoeken binnen de afspraken die er in staan. Je kan daardoor zeer effectief plannen."

"De service van Plan-IT is erg fijn en ook snel. Je ontvangt altijd goede hulp vanuit de helpdesk bij eventuele vragen en zaken worden snel opgelost. Wat ons betreft top!"

WE BESCHIKKEN NU OVER
EEN GOEDE PLANNING

Nico Klok
Auto Smeeing

Plan-IT | Referentie

Anderhalf jaar geleden ontvingen we een opzegging vanuit Auto Smeeing.
Gelukkig niet vanwege ontevredenheid, maar door het feit dat het nieuwe DMS een geïntegreerde planmodule bevatte.
Dat horen we wel eens meer en ondanks dat we nooit graag een klant zien gaan, hebben we daar natuurlijk wel begrip voor.

Echter, met de planmodule van het nieuwe DMS ging Auto Smeeing in het aantal functionaliteiten van de werkplaatsplanning achteruit en ging men dus het overzicht verliezen op het werkplaatsproces. Dit deed Auto Smeeing besluiten om weer te informeren naar Plan-IT.
De vraag was of wij konden koppelen met hun DMS systeem.
Uiteraard, geen probleem! Plan-IT kan tenslotte worden gekoppeld aan de meeste relevante DMS systemen in Nederland én in het buitenland.

Nico Klok (Chef Cliëntenservice bij Auto Smeeing) licht de eerste ervaringen met de herstart van Plan-IT toe:
“We hebben weer overzicht van de werkplaatsplanning. We zien weer wat er gebeurt en daarnaast is Plan-IT zo makkelijk in gebruik, dat iedereen er weer volop mee aan de slag is gegaan.

De geïntegreerde vervangend vervoer planning werkt echt super. Direct inzicht in de beschikbare auto’s is wat het programma voor ons zo sterk maakt.”Auto Smeeing heeft een tijd lang getracht te werken met de geïntegreerde planmodule van het vorige DMS systeem, maar kwam er al snel achter dat het in vergelijking met Plan-IT ver achter liep, waardoor de kans op fouten steeg.
Aangezien men reeds ervaringsdeskundige was, was de stap richting Plan-IT snel gezet. Met als doorslaggevend argument: een koppeling met hun huidige DMS.

“Ik kan het blijven benadrukken, maar we beschikken nu over een goede planning, waardoor de productiviteit van de monteurs weer stijgt. Je kunt met Plan-IT naar eigen behoefte alles in- en aanvullen.
Daarnaast is de software gekoppeld aan de online module van Plan-IT, waardoor onze klanten precies kunnen zien wanneer en op welke tijdstippen er plaats is in onze werkplaats. Transparantie in zijn puurste vorm.
En dat wordt zeer gewaardeerd.”

ZIJ HEBBEN VEEL PARATE KENNIS
EN KUNNEN SNEL PROBLEMEN OPLOSSEN

Gomes Noord-Holland

Plan-IT | Referentie

Plan-IT is een uitermate mooi plansysteem, waar wij naar alle tevredenheid mee werken. Het hebben van een goed plansysteem betekent heel veel voor de dagelijkse bedrijfsvoering binnen de aftersales. Alle Gomes-vestigingen werken dan ook met dit systeem om de werkplaatsen zo efficiënt mogelijk te vullen. Door goede koppelingen met het DMS Incadea ervaren onze medewerkers dit als zeer prettig en maakt het voor ons een reden om met Plan-IT te werken.

Pluspunten van het gebruik van Plan-IT zijn:

  • Overzichtelijke bediening
  • Goede koppelingen met het DMS Incadea
  • Vervangend vervoer vloot makkelijk bij te houden
  • Online plan module
  • Stabiliteit van het systeem

Als beheerder van Plan-IT ben ik verder ook zeer te spreken over de medewerkers van Plan-IT. Samen met mijn collega Hans van der Hulst hebben wij regelmatig contact met de heer Leon Wonnink. Leon is altijd sympathiek en levert ons goede diensten. Ook het contact met de Service desk is altijd perfect. Zij hebben vooral veel parate kennis en kunnen snel problemen oplossen door mee te kijken van afstand middels Teamviewer.

ALLE BELANGRIJKE ZAKEN ZIJN
IN ÉÉN SCHERM DUIDELIJK INZICHTELIJK

Pala Group

De merken BMW en MINI hebben geen introductie nodig. De gevleugelde slogan ‘BMW maakt rijden geweldig’ omvat precies waar het merk voor staat en is het credo van de dealerbedrijven van Pala Group. Op negen strategische, uitstekend bereikbare locaties in Gelderland, Noord-Brabant en Limburg werken ruim tweehonderd verkoopadviseurs en servicemedewerkers er dagelijks hard aan om ‘geweldig rijden’ te realiseren voor hun klanten.

Het klantcontactcenter wordt een steeds groter begrip in de Automotive. Pala Group heeft op het hoofdkantoor sinds 2016 een eigen ‘KCC’. De behoefte is ontstaan vanuit de vestigingen, waar de telefoonbelasting steeds groter werd. Het KCC verwerkt onder andere alle binnenkomende telefonie wat betreft het maken van werkplaatsafspraken. Ook handelt zij online afspraakverzoeken af. Hierdoor heeft de service adviseur op de vestiging meer tijd om de klant optimaal te bedienen, wat uiteraard de klanttevredenheid en het werkplezier ten goede komt.

Het centraal inplannen van werkplaatsbezoeken voor alle vestigingen vraagt onder andere om een plansysteem dat geschikt is voor een KCC-omgeving. In dit opzicht biedt Plan-IT een uitstekende oplossing. Het biedt een veel beter overzicht van de planning dan ons Dealer Management Systeem, Autoline. Plan-IT onderscheidt zich doordat alle belangrijke zaken die invloed hebben op de planning in één scherm duidelijk inzichtelijk zijn. Ook onze service adviseurs en werkplaatschefs ervaren dit zo.

Pala Group is gestart met Plan-IT in januari 2016. Aanvankelijk waren er nog een aantal technische uitdagingen. Deze hebben wij samen met het team van JDS goed opgelost. Sommige zaken, zoals de inmiddels befaamde rode rand om een wachter, zijn op verzoek van Pala Group geprogrammeerd. Wij hebben JDS ervaren als een prettige zakenpartner die altijd bereidt is om mee te denken en maatwerk te leveren. Inmiddels hebben we dan ook een perfect werkend plansysteem waar we elke dag de voordelen van plukken!

Wachters, type klus, niveau monteur, tijdsreservering reden, dagstatus, capaciteit, alles in een scherm inzichtelijk.

PLAN-IT GEEFT ONS MEER INZICHT
MET MINDER WERK

Nico de Haan
Pouw Automotive

Binnen de PON-organisatie is men bezig met de migratie naar een nieuw Dealer Management Systeem (DMS), te weten Autoline van CDK.

Plan-IT kent al geruime tijd een goed werkende koppeling met Autoline. Dit is dan ook de aanleiding voor bijvoorbeeld Pouw Automotive, om ná de migratie met Plan-IT te blijven werken.

Plan-IT heeft Pouw Automotive reeds vóór de overgang naar Autoline begeleid en een groot aantal taken uitgevoerd om een soepele overgang te garanderen.

Nico de Haan, directeur Aftersales van Pouw Automotive:

“De overgang naar Autoline heeft een grote impact op de organisatie, terwijl de planning via Plan-IT nog steeds vertrouwd overkomt. Hierdoor is de acceptatie van het nieuwe DMS eenvoudiger. Het aftersalesproces kon eigenlijk gewoon doorgaan dankzij Plan-IT.

Hulp en meedenken vanuit Plan-IT ten tijde van de migratie was ruim voldoende, functioneel en flexibel. Er werd optimaal op onze wensen ingespeeld.”

Plan-IT in combinatie met Autoline biedt een nog betere koppeling dan het voorgaande DMS.
De verbetering, en daardoor het efficiënter maken van de koppeling, heeft een continue aandacht van zowel de makers van Plan-IT als van CDK/Autoline.

“Plan-IT wordt na de migratie nog beter beoordeeld, omdat met name de statussen van de klok ook automatisch worden bijgewerkt. Dit geeft ons meer inzicht met minder werk, dat is erg prettig in de veranderingsfase zoals Autoline die met zich meeneemt.”

PLAN-IT GAAT VERDER DAN
SLECHTS HET PLANNEN VAN AFSPRAKEN

Eric Wilbers
Wensink Automotive

Wensink Automotive werkt inmiddels alweer een jaar met Plan-IT op al haar vestigingen.

Wensink Automotive is via haar ICT afdeling continu nauw betrokken geweest bij de opzet, presentatie en uitrol van het nieuwe aftersales traject. Hierin speelt planning een grote rol.

Aangezien de Ford divisie reeds een aantal jaren met Plan-IT werkte, was het haast een logische keuze om ook voor de andere divisies, waaronder Mercedes-Benz Personenwagens en Bedrijfswagens, destijds met Plan-IT een pilot te gaan vormen.

Als aanvulling hierop startte Wensink tevens met Plan-IT Online Op Tijd, de vernieuwende online planmodule, waarmee klanten online precies kunnen zien op welk tijdstip er ruimte is in de werkplaats voor de betreffende servicebeurt, bandenwissel, APK etc. Hierin gaat Plan-IT Online verder dan andere producten in de markt. Alles onder het mom van “wat je plant, is waar”.

Het Customer Service Center binnen Wensink gebruikt Plan-IT voor het centraal inplannen van alle afspraken, waarmee een grote efficiency is bewerkstelligd.

Eric Wilbers, Operationeel Directeur van Wensink Automotive: “Tijdens de presentatie zag ik de talloze mogelijkheden van Plan-IT, hoe de software kan “praten” met haar online module en omgekeerd. Plan-IT gaat verder dan slechts het plannen van afspraken. Het stelt onze klanten op de hoogte van de afspraak via mail, online afspraken worden direct zichtbaar in de software en bovenal stelt het de verantwoordelijken binnen Wensink in staat om een beter overzicht te verkrijgen in én over de bezetting van de diverse werkplaatsen. Niet onbelangrijk als grootste Mercedes-Benz / Ford dealer van Nederland.

Aftersales is voor Wensink altijd leidend geweest. Al vanaf de oprichting in 1986 staat dit onderdeel centraal. We zijn een vooruitstrevende dealerholding en altijd op zoek naar vernieuwingen. Plan-IT sluit hier uitstekend op aan.”

“We hadden een uitdaging”, vervolgt Robert Kommeren, ICT Manager, “doordat we als management alle fysieke planborden aan de muur hadden laten weghalen. Elke vestiging ging vanaf dat moment digitaal plannen in het DMS. Als welkome aanvulling vernamen wij vanuit JDS dat er medio 2014 een koppeling was gerealiseerd tussen Plan-IT en ons DMS. De Ford collega’s hebben de ervaring dat met Plan-IT flexibeler en efficiënter kan worden gepland. Hierover zijn wij in contact getreden met JDS en hebben samen een plan van aanpak opgesteld, wat heeft geresulteerd in een centrale presentatie ten behoeve van onze directie. We spreken dan ook liever van een samenwerking dan van een levering van software”, sluit Robert af.

Daarna is het snel gegaan. Alle betrokkenen binnen Wensink Automotive en JDS zijn geïnformeerd over de gang van zaken en een projectgroep was binnen no time van de grond gekomen.

Leon Wonnink, Accountmanager van Plan-IT: ”Het is prettig zaken doen met een organisatie als Wensink, een klant die weet wat ze wil. Ik zeg dit vanuit pragmatisch oogpunt. Met name Robert is zeer kundig en direct in zijn communicatie. Met zijn kennis van de diverse systemen en afdelingen zag hij direct de voordelen.
Op frequente basis is er overleg gepleegd, zowel bij ons in Venray als bij Wensink in Apeldoorn en Zwolle. Beide partijen hebben vanaf het begin aangegeven een vernieuwende en constructieve opzet te willen bewerkstelligen van het aftersales proces.”

“Wij hebben er alle vertrouwen in, dat met behulp van Plan-IT onze diverse aftersales afdelingen alsmede ons Customer Service Center op een efficiënte wijze meer traffic in de diverse werkplaatsen zullen genereren. Iedereen binnen Wensink kan rekenen op de steun van de volledige directie”, aldus een vastberaden Eric Wilbers.

HET IS ECHT EENVOUDIG IN GEBRUIK EN
WIJST EIGENLIJK ZICHZELF

René Groenendijk
Auto Dekker

Naar aanleiding van een constructief gesprek tijdens het bezoek van onze accountmanager aan Auto Dekker is er zelden zo enthousiast gereageerd op de vraag of JDS (de maker van Plan-IT) hen mag gebruiken als referentie.
René Groenendijk is Plan-IT gebruiker van het eerste uur. Sinds 2003 stuurt hij als After Sales Manager zijn medewerkers aan onder fervent gebruikmaking van Plan-IT Werkplaats. "Ik kan het me nog herinneren, dat wij met zo'n Modulex planbord aan de muur werkten. Het nadeel was dat iedereen het kon misbruiken. Zijn opdracht voorrang geven, of een vervelender karwei bij een collega zetten. Na 2 weken "proefdraaien" met Plan-IT Werkplaats heb ik het Modulex-systeem meteen van de wand gehaald."

Auto Dekker voert al geruime tijd het merk Suzuki en sinds enige jaren tevens succesvol Peugeot. Met vestigingen in Spijkenisse, Oud-Beijerland en Hellevoetsluis vormt Auto Dekker een begrip in Zuid-Holland. "Ik begrijp niet, dat er nog autobedrijven zijn die werken met zo'n planbord aan de muur. Plan-IT Werkplaats is eigenlijk gewoon een kopie van dat planbord, alleen met veel meer voordelen. Het is echt eenvoudig in gebruik en wijst eigenlijk zichzelf.

We planden met 4 mensen toen we startten. Zonder weerstand kon ik het oude planbord al na 2 weken van de muur schroeven", aldus René. Klanten van Auto Dekker kunnen via de website een afspraak inplannen bij de vestiging naar keuze.

Doordat Plan-IT Werkplaats hieraan gekoppeld kan worden, ziet de klant direct wanneer er tijd is in de werkplaats. "Het mooie van Plan-IT is ook, dat ik over de vestigingen heen kan kijken. Je ziet in één oogopslag waar de kansen en de bedreigingen zitten. Zo kan ik tijdig bijsturen waar dit nodig is."

Op de vraag, wat Plan-IT voor hem uniek maakt, antwoordt René met een welgemeende knipoog: "De medewerking van JDS." Zo'n compliment nemen wij graag ter harte. Om als laatste toe te voegen, heeft René nog een advies voor zijn collega dealers, die nog met een planbord aan de muur werken: "Stop daarmee. Plan IT is fijner, beter, professioneler, completer en de kans op fouten is heel veel minder. Dit komt je relatie met je klant alleen maar ten goede.

Wij zijn tussendoor overgestapt op een ander DMS met een eigen "planning". Als directie mij zou dwingen met die "planning" te gaan werken, dan overweeg ik om ander werk te gaan zoeken, want zo slecht is het andere, en zo fijn werkt Plan IT."

Kortom, Plan-IT Werkplaats zorgt niet alleen voor het beter en efficiënter inplannen van afspraken, maar ook voor tevreden medewerkers.

⬅ Vorige 1 van de 2 pagina's Volgende ➡