Read error on index file


Wanneer u deze melding te zien krijgt kan Plan-IT een databestand op de server niet lezen.




Dit kan te maken hebben met een weggevallen netwerkverbinding of een sessie die niet goed is afgesloten, waarbij bestanden in gebruik blijven. In enkele gevallen is een databestand beschadigd.

Voer onderstaande stappen uit om het probleem op te lossen:


  1. Sluit Plan-IT af en start het programma opnieuw op, en test of de melding is verdwenen.


  2. Wanneer de melding na het opnieuw opstarten van Plan-IT zich nog steeds voordoet, laat dan alle gebruikers op de vestiging waar dit probleem zich voordoet Plan-IT afsluiten en opnieuw starten.
    Kijk bij de 'open bestanden' op de dataserver of er geen verbinding meer is met de data map (7 in bovenstaand voorbeeld). En anders deze verbinding verbreken.





  3. Doet deze foutmelding zich alleen voor op een bepaalde terminal server? Start dan die server opnieuw op.


  4. Voer een reindex uit van deze vestiging.




Reindex uitvoeren


Om een reindex uit te voeren op de vestiging waarbij de foutmelding zich voordoet, moet u eerst achterhalen om welke vestiging het gaat (wat is bijvoorbeeld vestiging 7 in bovenstaand voorbeeld).

  1. Klik in Plan-IT bovenaan in de menubalk op de optie Systeem.
  2. Selecteer de optie Beheer.
  3. Klik met de linkermuisknop op een vestiging om deze te selecteren, en klik daarna met de rechtermuisknop en selecteer de optie Bewerken.
  4. Linksonder in de hoek staat bij elke vestiging het veld Data Directory met daarin een nummer. Zoek de vestiging met het nummer dat in de foutmelding wordt genoemd.




Nu u weet om welke vestiging het gaat kunt u met het reindex programma aan de slag.




Ga terug