Microsoft Office 365 als mailserver instellen in Plan-IT Werkplaats


Vanaf Plan-IT Werkplaats versie 5.171.9879 is het mogelijk om Microsoft Office 365 in te stellen als mailserver in Plan-IT Werkplaats.


Volg onderstaande stappen om Microsoft Office 365 als mailserver in te stellen:


  1. Klik bovenaan in de menubalk op de optie Systeem.
  2. Selecteer de optie Systeem instellingen.
  3. Ga in de bovenste rij tabbladen naar het tabblad Koppelingen.
  4. Ga in de tweede rij tabbladen naar het tabblad Mail.
  5. Vul in het veld Mailserver in: smtp.office365.com.
  6. Vul daaronder in het veld Poort in: 587.
  7. Selecteer in het veld Beveiliging: TLS.
  8. Vul vervolgens in het rechter gedeelte van dit venster in de velden Login en Wachtwoord de gegevens in die bij uw Microsoft Office 365 account horen.
  9. Zorg dat in het veld Afzender e-mail hetzelfde e-mailadres wordt ingevuld als in het veld Login staat.
  10. Vul ten slotte in het veld Afzendernaam de bedrijfsnaam in die de klant krijgt te zien als afzender.




Het versturen van e-mails met Microsoft Office 365 als mailserver werkt alleen wanneer er gebruik wordt gemaakt van een eigen HTML sjabloon voor de afspraakbevestiging.
Lees hier de stappen om een HTML sjabloon in te stellen.




Ga terug