Het is in Plan-IT mogelijk om een logging aan te zetten. Als deze optie aanstaat worden alle belangrijke handelingen in Plan-IT in de logging bijgehouden. U kunt zo terugkijken wat er precies is gebeurd in de planning. En misschien nog belangrijker: door welke gebruiker bepaalde dingen gebeuren.
Volg onderstaande stappen om de logging aan te zetten:
Omdat dit een globale instelling is voor alle filialen in Plan-IT heeft u Master rechten nodig om dit te kunnen wijzigen. (Hou er rekening mee dat na het aanzetten van deze optie, Plan-IT alle handelingen gaat loggen en opslaan in een logging database. Het kan dus dat Plan-IT iets trager werkt als u de logging aanzet. Met een snel netwerk zou dit verschil echter minimaal moeten zijn).
Wanneer u nu met de rechtermuisknop op een werkorder klikt, staat er in het contextmenu van een werkorder de extra optie Logging:
Klik op de optie Logging om het Logging venster te openen. Hier kunt u zien wat er allemaal met de werkorder is gebeurd:
U ziet een overzicht van alles wat in de werkorder is gebeurd. Zo houdt Plan-IT bij of er een afspraakbevestiging is gestuurd (en naar welk e-mailadres) of koppelingen wel of niet gelukt zijn, of een werkorder is verplaatst of aangepast, of een werkorder is verwijderd.
Om te kijken of een werkorder is verwijderd kunt u een willekeurige logging openen vervolgens het werkordernummer wijzigen in het werkordernummer dat u zoekt en vervolgens op de <strong "="">Enter toets drukken. Zo kunt u makkelijk de logging bekijken van werkorders die niet meer bestaan in het systeem. U kunt ook zien wie de werkorder heeft verwijderd:
Plan-IT gaat pas een log bijhouden op het moment dat de logging optie aangevinkt wordt. U kunt geen logging zien uit het verleden toen de logging optie nog niet aanstond.