Terug naar de FAQ

Hoe kan ik de logging aanzetten?

Het is in Plan-IT mogelijk om een logging aan te zetten. Als deze optie aanstaat worden alle belangrijke handelingen in Plan-IT in de logging bijgehouden. U kunt zo terugkijken wat er precies is gebeurd in de planning. En misschien nog belangrijker: door welke gebruiker bepaalde dingen gebeuren.




Logging aanzetten

Volg onderstaande stappen om de logging aan te zetten:

  1. Klik bovenaan in de menubalk op de optie Systeem.
  2. Selecteer de optie Beheer.
  3. Klik met de rechtermuisknop op de groene Plan-IT balk.
  4. Selecteer de optie Systeeminstellingen.
  5. Zet een vinkje bij de optie Logging aanzetten.




Omdat dit een globale instelling is voor alle filialen in Plan-IT heeft u Master rechten nodig om dit te kunnen wijzigen. (Hou er rekening mee dat na het aanzetten van deze optie, Plan-IT alle handelingen gaat loggen en opslaan in een logging database. Het kan dus dat Plan-IT iets trager werkt als u de logging aanzet. Met een snel netwerk zou dit verschil echter minimaal moeten zijn).

Wanneer u nu met de rechtermuisknop op een werkorder klikt, staat er in het contextmenu van een werkorder de extra optie Logging:




Klik op de optie Logging om het Logging venster te openen. Hier kunt u zien wat er allemaal met de werkorder is gebeurd:




U ziet een overzicht van alles wat in de werkorder is gebeurd. Zo houdt Plan-IT bij of er een afspraakbevestiging is gestuurd (en naar welk e-mailadres) of koppelingen wel of niet gelukt zijn, of een werkorder is verplaatst of aangepast, of een werkorder is verwijderd.




Logging van een verwijderde werkorder

Om te kijken of een werkorder is verwijderd kunt u een willekeurige logging openen vervolgens het werkordernummer wijzigen in het werkordernummer dat u zoekt en vervolgens op de <strong "="">Enter toets drukken. Zo kunt u makkelijk de logging bekijken van werkorders die niet meer bestaan in het systeem. U kunt ook zien wie de werkorder heeft verwijderd:




Plan-IT gaat pas een log bijhouden op het moment dat de logging optie aangevinkt wordt. U kunt geen logging zien uit het verleden toen de logging optie nog niet aanstond.

Terug naar de FAQ