Importvenster toont geen werkorders


Als u geen werkorders meer ziet in uw importlijst, volg dan onderstaande stappen om dit op te lossen:




DMS-loginnaam


In het importvenster kan worden gefilterd op de loginnaam. Wanneer een loginnaam is ingevuld laat het systeem alleen werkorders zien die door de ingevulde loginnaam zijn aangemaakt.

Klik op de knop Loginnaam en typ opnieuw uw DMS-loginnaam in. Wanneer u de Enter toets indrukt zonder een loginnaam in te typen zal het systeem zonder te filteren alle werkorders tonen.




Filter op departments


Ook kan er in Plan-IT een filter actief zijn die werkorders van bepaalde departments in Autoline niet weergeeft. Controleer welke departments worden overgestuurd:


  1. Klik in Plan-IT bovenaan in de menubalk op de optie Systeem.
  2. Selecteer de optie Systeem instellingen.
  3. Klik op het tabblad Koppelingen.
  4. Rechtsonder staat een veld waarin u kunt aangeven welke departments uit Autoline moeten worden overgestuurd. Departments die hier niet staan ingevuld worden niet overgestuurd.
  5. Haal als test alle departments weg, dan wordt er namelijk niet gefilterd en worden alle departments overgestuurd. Kijk of er dan wel werkorders zichtbaar zijn.




Werkorder voorwaarden


Controleer of de werkorders vanuit het DMS-systeem voldoen aan de voorwaarden van Plan-IT.

Plan-IT toont alleen werkorders in het importvenster waarbij u een datum, tijd, en kenteken zijn ingevuld. Wanneer één van deze kenmerken ontbreekt, wordt de werkorder niet weergegeven in het Plan-IT importvenster.




Importlocatie


Controleer of de locatie waar Plan-IT de importbestanden zoekt correct is ingesteld:

  1. Start Plan-IT en log in met een account met master rechten.
  2. Klik bovenaan in de menubalk op de optie Systeem.
  3. Selecteer de optie Beheer.
  4. Klik bovenaan met de rechtermuisknop op de groene PLAN-IT balk.
  5. Selecteer de optie Systeeminstellingen.




  1. Controleer of in het veld DMS Koppeling het juiste DMS-systeem is geselecteerd.
  2. Controleer of in het veld Import de juiste map staat ingevuld.


U kunt dit controleren door de map locatie te kopiëren en te openen in een Windows Verkenner venster. Hiermee controleert u ook of uw computer toegang heeft tot de map locatie.

  1. Kopieer de locatie die in het veld Import staat.
  2. Open een Windows Verkenner venster (Windows toets + E).
  3. Plak de locatie bovenaan in de adresbalk en druk op Enter.




Controleer of u naar de gekopieerde locatie in Windows verkenner toe mag gaan, en of de XML bestanden in de map komen te staan. Let op de datum en tijd van de bestanden, dit is wanneer ze in de map zijn gezet.




Achtergrondtaken


Wanneer er geen XML bestanden in de importmap binnenkomen, kan het zijn dat de taken op de server niet meer actief zijn. Herstart de achtergrondtaken op de server en test of er daarna wel weer XML bestanden binnenkomen in de importmap.

U kunt ook via een programma als Firedaemon instellen dat de achtergrondtaken automatisch elke nacht te herstarten om problemen in de toekomst te voorkomen.




Netwerkverbinding


Een andere oorzaak kan zijn dat netwerkverbinding met de schijf waar de importbestandjes staan is verbroken. Vaak wordt dit weergegeven door een rood kruis door de netwerkverbinding. Ook kan het voorkomen dat er achter de schrijf de opmerking Netwerkverbinding verbroken staat.

Als dit het geval is kunt u proberen uw computer opnieuw op te starten. Vaak worden bij het inloggen op uw systeem de netwerkverbindingen opnieuw aangemaakt.

Als ook dit het probleem niet oplost, neem dan contact op met uw systeembeheer.




Ga terug