E-mail adres van klanten i.c.m. een DMS en CaRe-Mail
Bij het importeren van werkorders uit een DMS hebben de e-mailadressen van klanten uit het DMS voorrang op de e-mailadressen die in Plan-IT staan. E-mailadressen uit een DMS zijn dus altijd leidend.
Het e-mailadres dat in Plan-IT opgeslagen is wordt alleen gebruikt wanneer u in Plan-IT handmatig een werkorder aanmaakt en invult zonder een werkorder vanuit een DMS te importeren.
In de Plan-IT instellingen voor CaRe-Mail zijn er echter 2 opties die e-mailadressen uit CaRe-Mail voorrang geven op de e-mailadressen uit het DMS:
- Klik bovenaan in de menubalk op de optie Systeem.
- Selecteer de optie Systeem instellingen.
- Ga in de bovenste rij tabbladen naar Koppelingen.
- Ga vervolgens naar CaRe-Mail in de tweede rij tabbladen.
- Controleer de opties CaRe-Mail e-mail adres altijd gebruiken en CaRe-Mail als bron gebruiken voor de klantgegevens.
Wanneer 1 van deze opties is aangevinkt, worden niet de e-mailadressen uit het DMS gebruikt, maar die uit CaRe-Mail. Zorg dat beide opties zijn uitgevinkt om de e-mailadressen uit het DMS leidend te maken.