FAQ


Hoe werkt het Reindexeren





10-02-2014

Het kan voorkomen dat door een server crash of een netwerkprobleem de database van Plan-IT beschadigd raakt.

Het Reindexeer programmatje dat meegeleverd wordt met Plan-IT kan in veel gevallen deze beschadigingen repareren.

Hoe werkt dit?

Om het programma op te kunnen starten zal iedereen uit Plan-IT moeten gaan. (stop ook koppelingen of taken die gekoppeld zitten aan Plan-IT. Autoline ODBC koppeling, Incadea Statussen, Exports en Import taken, enz) Het programma heeft namelijk exclusieve rechten nodig op de database van Plan-IT. Als het programma dit niet krijgt dan zal het programma hier ook een melding van maken (afbeelding 4). Als u deze melding krijgt dan zit er dus toch nog ergens iemand in Plan-IT. Als u b.v. meerdere vestigingen heeft is het van belang dat iedereen uit alle vestigingen uit Plan-IT gaat.

U kunt het reindexeer programma vinden in de JDS-Plan-IT-Programs map (afbeelding 1)

U krijgt vervolgens het volgende scherm voor u. (afbeelding 2) In dit overzicht krijg u alle actieve vestigingen te zien en een klanten en kenteken optie.

Als u problemen heeft in een bepaalde vestiging kiest u de vestiging door erop te klikken. De vestiging wordt dan blauw. Vervolgens klikt u op de Reindex knop. Alle databases van deze vestiging worden nu doorlopen en gecontroleerd. Dit kan enige tijd duren!

Het reindexeer programma zal zelf fouten in de database controleren en repareren. In de meeste gevallen zal dit ook lukken. Als alles goed gegaan is krijgt u deze melding op het einde. (afbeelding 3)

Als het programma het niet gelukt is de fout op te lossen zal hij een melding geven dat er Bad records zijn gevonden. Als dit het geval is zult u contact met ons op moeten nemen. Wij zullen dan zelf de reparatie van de database moeten doorvoeren. Hiervoor kunt u contact opnemen op 0478-585457.


< Terug naar het FAQ overzicht


© 2013 JDS bedrijfsautomatisering bv. Alle rechten voorbehouden.

Deutsch