FAQ


Automatische import klanten en kentekens in Plan-IT




11-01-2011

Via de taakplanner is het mogelijk het importproces van Plan-IT te automatiseren.

We doen egienlijk niets anders dan een taak instellen in de taakplanner. Deze taak start het importprogramma van Plan-IT op. De rest gaat automatisch. Hier volgt een korte beschrijving hoe zo'n taak moet worden ingesteld.

1) Ga via Start - Configuratiescherm naar de optie 'Geplande taken' (zie afbeelding 1)

2). Kies voor de optie nieuwe taak toevoegen.

3). Kies vervolgens voor de optie Bladeren.

4). Ga vervolgens naar de JDS/Plan-IT/Programs/Import.exe

5). Kies vervolgens Wekelijks. Kies daarna een dag en een tijdstip.

6). Loop de rest van de wizard door.

7). Zet bij het laatste blad de optie 'Geavanceerde eigenschappen voor deze taak openen wanneer ik op Voltooien klik' aan.

8). Klik op Voltooien.

9). U krijgt vervolgens een schermpje voor u met daarin de samenvatting van alle instelling die u net heeft gedaan (afbeelding 2)

10). Bij de eerste regel zet u achter de import.exe /AUTORUN (afbeelding 3)

11). Klik vervolgens op OK en de taak zal op de ingestelde tijd gaan lopen.

Hoe er rekening mee dat de p.c., waarop u de taak wil laten lopen, aan moet staan. Als dit 's avonds is moet de p.c. dus aan blijven staan.


< Terug naar het FAQ overzicht


© 2013 JDS bedrijfsautomatisering bv. Alle rechten voorbehouden.

Deutsch