FAQ


Logging aanzetten





27-01-2017

Het is in Plan-IT mogelijk om een logging aan te zetten. Als deze optie aanstaat worden alle belangrijke handelingen in Plan-IT in de logging bijgehouden. U kunt zo terugkijken wat er precies gebeurd in de planning. En misschien nog belangrijker door wie bepaalde dingen gebeuren.

U kunt de logging aanzetten in de systeeminstellingen. Omdat dit een globale instelling is voor heel Plan-IT dient dit door een gebruiker met Master rechten te gebeuren. (Hou er rekening mee dat Plan-IT nu alle handelingen gaat loggen en opslaan in een logging database. Het kan dus dat Plan-IT iets trager werkt als u de logging aanzet. Met een snel netwerk zou dit verschil echter minimaal moeten zijn)

U kunt de logging aanzetten via Systeem - Beheer - Rechtermuisknop op PLAN-IT en dan Systeeminstellingen. U zet vervolgens het vinkje 'Logging aanzetten' aan. (zie afbeelding 1)

Als de logging aanstaat krijgt u bij het menu van de werkorder een extra optie. 'Logging' (zie afbeelding 2)

Hier kunt u zien wat er allemaal met de werkorders is gebeurd. (hou er rekening mee dat wanneer logging aangezet wordt Plan-IT vanaf dat moment pas gaat loggen. U kunt geen logging zien in het verleden als de logging nog niet aangestaan heeft.)

De logging ziet er als volgt uit: (Zie afbeelding 3)

U ziet een overzicht van alles wat in de werkorder is gebeurd. Zo houden wij bij of er een afspraakbevestiging is gestuurd (en naar wie) of koppelingen wel of niet gelukt zijn. Of werkorder is verplaatst of aangepast. Of een werkorders is verwijderd. Om te kijken of een werkorders is verwijderd kunt u een willekeurige logging openen vervolgens het nummer van de werkorder aanpassen in de werkorder die u zoekt en vervolgens op ENTER drukken. Zo kunt u makkelijk de logging bekijken van werkorders die niet meer bestaan in het systeem. U kunt ook zien wie de werkorder heeft verwijderd. (zie afbeelding 4)


< Terug naar het FAQ overzicht


© 2013 JDS bedrijfsautomatisering bv. Alle rechten voorbehouden.

Deutsch