FAQ


Autoline terugkoppeling via webservice PON


19-01-2017

Het is sinds de januari 2017 versie van Plan-IT mogelijk om de afspraakdatum terug te schrijven in Autoline. Dit maakt de combinatie van Plan-IT en Autoline heel sterk.
Het is namelijk niet meer nodig via de ‘Laatbak’ te plannen. Dit hele gedeelte kan worden overgeslagen in Autoline.
De gebruikers kunnen hierdoor veel sneller en met veel minder muisklikken een werkorder aanmaken in Autoline.

Dit werkt als volgt:

Als eerste kunt u de ‘Laatbak’ in autoline uitzetten. (neem hiervoor eerst even contact op met CDK om door te spreken welke gevolgen dit voor uw organisatie heeft)
Het uitschakelen van de ‘Laatbak’ kan de dealer zelf doen, dit is een parameter in de Systeemparameters van Urenverantwoording en als volgt te vinden:
Vanuit het Hoofdmenu > Urenverantwoording - Filiaal > Menu - Systeemfuncties > Systeemparameters > binnen het kader "Diversen" de parameter "Actieve toekomstplanning". 
Door deze parameter uit te vinken wordt de planning gedeactiveerd. 

U kunt nu gewoon een werkorder aanmaken in Autoline. Bij het opslaan van de werkorder wordt deze klaargezet voor Plan-IT. In Plan-IT wordt deze ingepland en daarmee worden de gegevens van Autoline bijgewerkt. U kunt nu vervolgens met de werkorder schuiven in Plan-IT en automatisch wordt de planningsdatum bijgewerkt in Autoline. Hierdoor loopt dit altijd gelijk en wordt het veel simpeler een afspraak te verzetten naar een andere datum.

Als de klant de auto komt brengen wordt bij het ‘sleutel in’ melden de werkorder scanbaar.

Hier vind u een filmpje hoe het terugschrijven werkt.

Om dit alles in te stellen in Plan-IT moet u bij de systeeminstellingen Tabblad koppelingen de gegevens invullen voor het terugschrijven. De informatie die u hier moet invullen kunt u aanvragen via PON. (zie afbeelding 1)

Belangrijk is even goed te coördineren met alle partijen (PON, CDK, Plan-IT, uw interne organisatie) voordat u dit gaat doorvoeren.

Wat schrijft Plan-IT terug naar Autoline:

Als het in Plan-IT een tijdsafspraak is dan geeft Plan-IT de informatie van de tijdsafspraak terug aan autoline. Dus de begindatum, einddatum, begintijd, eindtijd van de tijdsafspraak.

Als het een wachter is dan geeft Plan-IT de begindatum van de geplande werkorder en de wachttijd ingegeven in Plan-IT als de wachttijd terug aan autoline als begintijd, en als eindtijd de wachttijd + de totaaltijd van de werkorder. (en dat het een wachter is)

Als het een deadline is dan geeft Plan-IT de begintijd van de werkdag terug (8:00 uur) en de eindtijd die ingegeven is bij de deadline tijd.

In Plan-IT zit ook nog een extra controle of de gegevens wel goed ingevuld zijn. Dus als er ergens een waarde niet ingevuld is pakt Plan-IT automatisch een bovenliggende waarde uit de werkorder (dus geplande datum, begin werktijd, eind werktijd, enz)


< Terug naar het FAQ overzicht


© 2013 JDS bedrijfsautomatisering bv. Alle rechten voorbehouden.

Deutsch