FAQ


Hergebruik Autoline werkordernummers oplossen via Cleanup



27-07-2016

Autoline heeft een beperkte werkorder range. Eens in de zoveel tijd (afhankelijk van de grootte van de vestiging) begint Autoline weer van voor af aan met de werkordernummers.

Omdat werkorders normaal gesproken uniek zijn krijg je bij opnieuw gebruiken van werkordernummers het probleem dat de werkorder al in Plan-IT bestaat.

Om dit tegen te gaan kan eens in de 6 maanden een cleanup gedraaid worden in Plan-IT. Je gooit dan alle gegevens wel die ouder zijn dan 6 maanden. Hierdoor kom je nooit in de problemen wanneer Autoline weer van voor af aan begint met gebruik van dezelfde werkordernummers. In Plan-IT zijn deze werkordernummers dan via de cleanup verwijderd. Als systeembeheer dit eens per 6 maanden uitvoert zal nooit tegen deze beperking van Autoline aangelopen worden.

De cleanup kan als volgt worden gestart:

Via systeem – Systeeminstellingen, tabblad Instellingen en daarbinnen tabblad Systeem. Rechts zit de knop Cleanup. (zie afbeelding 1)

Kies vervolgens een datum van vandaag min 6 maanden en druk op Cleanup. (zie afbeelding 2)


< Terug naar het FAQ overzicht


© 2013 JDS bedrijfsautomatisering bv. Alle rechten voorbehouden.

Deutsch