FAQ


Instellen koppeling Dealer Banden Beheer





16-08-2013

Voorbereiding

Stap 1: Controleer of u met de laatste versie van Plan-IT werkt. Installeer zo nodig de laatste versie.

Stap 2: Voor het inrichten van de koppeling zijn inlog gegevens voor DBB nodig.

Neem hiervoor contact op met Dealer Banden Beheer. (Direct Access)
Als u de gegevens van Direct Access heeft ontvangen, kunt de volgende stap uitvoeren:

Stap 3: Om met de koppeling te werken moeten in Plan-IT een paar instellingen worden gedaan:

  • Ga in Plan-IT naar “Systeem” – “Beheer”. Klik met de rechtermuis op PLAN-IT en kies de optie   “systeeminstellingen”. Het vinkje bandenmanager moet worden aangezet. (afbeelding 2)
  • Vervolgens moeten de wisselmaanden worden ingegeven. In deze periode kijkt het programma of er banden op voorraad liggen, die gewisseld moeten worden. Vul de velden: start zomerseizoen, eind zomerseizoen, start winterseizoen en eind winterseizoen. Sla de gegevens op. (afbeelding 2)
  • Per filiaal moet de koppeling in Plan-IT worden aangezet. Elke vestiging heeft zijn eigen login en wachtwoord voor de koppeling met dealer banden beheer. Ga naar “Systeem” - “systeeminstellingen”, tabblad “koppelingen” – “DealerBandenBeheer”. Zet vinkje “koppeling Dealer Banden Beheer aanzetten”. Vul vervolgens de velden “Dealer” en “wachtwoord”. Deze gegevens heeft u in stap 2 bij Direct Access opgevraagd. (afbeelding 3)
  • Daarnaast is het mogelijk een automatisch gegenereerde mail maar het magazijn te sturen met de aanvraag voor de bandenwissel. Hiervoor moet het veld “e-mail” onder het kopje “Automatische e-mail naar magazijn bij bandenwissel” bijna onderaan tabblad “koppelingen” – “Mail” worden ingevuld. De velden “mailserver” en “afzender” onder het midden van dit tabblad moeten ook worden gevuld. (afbeelding 4)

Werken met de koppeling – bestaand contract

  • Werkorder inplannen: De werkorder wordt op de gebruikelijke wijze vanuit het DMS geïmporteerd.
  • Als Plan-IT van DBB doorkrijgt dat er nog winterbanden op voorraad liggen, terwijl de winterbandenwisselperiode actief is, komt er in Plan-IT een melding. “Klant heeft winterbanden in opslag, moeten deze gewisseld worden?”. Als in de boodschap op “Ja” wordt geklikt, wordt in het werkorder scherm van Plan-IT automatisch “banden wisselen” aangevinkt.
  • De werkorder wordt opgeslagen en daarmee is de afspraak gemaakt.
  • Als u dit bij stap 3 heeft ingeregeld, wordt er nu een e-mail verstuurd naar het magazijn met de aanvraag voor een bandenwissel op het kenteken van de auto.
  • Vervolgens loopt de werkorder het normale proces door.
  • Als de werkorder de status “klaar” krijgt en er een bandenwissel was ingepland, komt de vraag of de bandenwissel ook is uitgevoerd. Indien “ja” wordt geklikt kan vanuit Plan-IT DBB opgestart door het klikken op de button “wissel”.
  • U kunt nu op de gebruikelijke wijze de bandenwissel vastleggen.
  • U krijgt de boodschap “De webpagina, die u nu bekijkt, probeert het venster te sluiten. Wilt u dit venster sluiten?“. Klik op “Ja”.

Voor instructiefilms over de koppeling gaat u naar:

Werkwijze bestaand contract bij DBB: http://www.youtube.com/watch?v=cXfZ6nWrCLA

Werkwijze nieuw contract bij DBB: https://www.youtube.com/watch?v=vc7nNh7r65Q


< Terug naar het FAQ overzicht


© 2013 JDS bedrijfsautomatisering bv. Alle rechten voorbehouden.

Deutsch